Marketa Vondrousova försvarar sig efter avstängningen.
– Jag har aldrig dopat mig. Genom hela karriären har jag gjort otaliga dopingkontroller och alltid gått ut på banan med gott samvete, säger hon.
Det var i december förra året som Marketa Vondrousova inte släppte in en dopingkontrollant vid en oannonserad kontroll. Tjeckiskan menade att hon led av psykisk ohälsa och blev rädd då kontrollanten inte identifierade sig ordentligt.
Men tennisens organ som arbetar mot korruption och doping (ITIA) tog ändå beslutet att stänga av henne i fyra år.
Vondrousova skrev historia 2023 när hon som första oseedade spelare på damsidan vann Wimbledon.