Fråga: Jag har märkt att jag alltid blir osäker så fort jag börjar gilla någon jag dejtar. Jag börjar övertänka allt, fastnar i detaljer, börjar hitta fel med personen och får en så dåliga magkänsla. Jag vet att det bara är mina hjärnspöken efter att ha blivit sviken tidigare men jag vet inte vad jag ska göra åt det?
Hur gör man för att släppa osäkerhet och sluta hitta fel när man börjar gilla någon man dejtar? Psykologen ger råd om hur man utforskar kärleken med nyfikenhet och hoppfullhet istället.