Insats vid Scandinavium efter larm – föremål bedöms som ofarligt
Polis och räddningstjänst ryckte ut till Scandinavium i Göteborg efter larm om ett misstänkt farligt föremål i Gårda.
Föremålet har nu undersökts och bedöms som ofarligt, enligt polisen.
Ett misstänkt farligt föremål hittades i Gårda vid Scandinavium, enligt SOS Alarm. Larmet kom in strax före klockan tre på tisdagen.
– Det har inte skett någon explosion, säger Martin Olofsson, teamledare på SOS Alarm.
Både polis och räddningstjänst larmades till platsen.
På platsen hittades en termos utanför Scandinavium, där det pågår en konsert. Enligt polisens initiala bedömning rörde det sig om en termos som någon ställt ifrån sig för att kunna gå in på arenan.
Efter att föremålet undersökts närmare konstaterar polisen att det är ofarligt.
– Vi håller på och avslutar, säger Helene Ramsmo, presstalesperson på polisen.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.