Det var inför playoff-matcherna i mars som Sverige plötsligt började träna på fasta situationer, defensiva sådan, på uppvärmningen inför matcherna.
Inför öppen ridå alltså.
Det har man fortsatt med inför och under VM.
Det ovanliga draget har väckt uppmärksamhet och ifrågasatts av såväl Fredrik Ljungberg som Lars Lagerbäck i Viaplays sändningar.
”Skönt att få känna på dem på planen”
Men varför gör man det?
– Det är något som Andreas (Georgson ansvarig för fasta situationer i landslaget och Tottenham) infört. I Tottenham gör man det som en del i att få spelarna i rätt läge mentalt. Ibland har spelarna bara sett uppställningarna på taktiktavlan och då kan det vara skönt att faktiskt få känna på dem ute på planen, säger Graham Potter.
Så det handlar inte om att ni glömt träna på det på träningarna?
– Visst fan, fasta situationer! Jag visste väl att vi hade glömt något, skojar Potter som svar.