Felicia klar för Rockbjörnen 2026
Uppträder på Gröna Lund den 16 september
Publicerad 2026-06-23 10.00
Felicia är klar för Rockbjörnen 2026.
Och hon är supertaggad.
– Det är en otrolig publik, säger hon.
Felicia, 24, vann Melodifestivalen i år med låten ”My system” och representerade Sverige i Eurovision i Wien i maj.
Nu står det klart att hon uppträder på Rockbjörnen 2026.
– Det känns verkligen jätteroligt. Jag har inte kört på Rockbjörnen tidigare, men jag har ju varit med på galan i typ två, tre år nu och kollat. Det är en otrolig publik och jag är jättetaggad på det här, säger hon.
Hon säger att det känns speciellt att få stå på Rockbjörnen-scenen som sig själv.
– För att jag har velat stå på den där scenen, på Rockbjörnen, och nu får jag göra det som Felicia.
Vad publiken kan förvänta sig på scenen återstår att se.
– Jag vet inte exakt, och ska man köra en eller flera låtar? Det här har vi inte börjat diskutera ännu, vi ska sätta oss med det och se. För jag har ju många låtar jag vill köra och man vill ju göra det så bra som möjligt på den tiden man har. Så vi får se, men självklart kommer vi att köra ”My system”.
Nu ser hon fram emot att påbörja planerna för uppträdandet.
– Jag vill verkligen sätta igång. Och veta vilka låtar vi ska göra, om vi ska ändra koreografin eller om vi ska göra någonting ännu sjukare. Så vi får se vad som händer. Jag är bara taggad.
Sedan tidigare är det klart att rapparen Stor uppträder på Rockbjörnen. Fler artister avslöjas löpande under sommaren.