← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 3 dygn sedan Senaste

De har tröttnat – nu går det undan

Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna går till val på att kasta ett 400 år gammalt förvaltningssystem på historiens skräphög. Samtidigt låter vänstern som att de jobbar på Timbro. Ur led är tiden.

Ebba Busch talar om Oxenstierna, rikskanslern. Hon står i riksdagens pressrum. I början av mandatperioden satt hon en sen natt och gjorde upp med Jimmie Åkesson på ett av Oxenstiernas 1600-talsslott. Så fick Sverige den konservativt inriktade högerregering som har kallats Tidö.

Nu har hon tröttnat.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.