← Alla nyheter

Sydsvenskan · 5 dygn sedan Lokalt

Messi efter drömstarten: ”Då blev jag väldigt arg”

Fem mål på två matcher – Lionel Messi njuter av en drömstart i VM. – Men det viktiga var avancemanget, säger superstjärnan.

Det var fullknökat vid kravallstaketet som skiljer spelare och media åt när Lionel Messi dök upp i den mixade zonen.

I famnen höll han en pokal – för Matchens spelare.

En synnerligen välförtjänt utmärkelse.

Lionel Messi gjorde inte bara två mål som gav Argentina en viktig 2–0-seger. Han blev dessutom tidernas meste VM-målskytt med totalt 18 fullträffar.

Det var han förstås glad över.

Men han grämde sig också över att han missade en straff i den nionde minuten. Ett svagt försök från elva meter som gick utanför.

– Idag fanns det ett tillfälle i första halvleken då jag blev väldigt arg för att jag missade, men som tur var kunde vi vända på hela situationen och ta ledningen.

Den argentinske fotbollsikonen ville helst prata om laget efteråt.

– Det var en väldigt jämn, väldigt intensiv match som var svår att spela. Vi var tvungna att spela väldigt snabbt, och ibland gjorde vi det, men det viktiga var att vi gick vidare [till sextondelsfinal], säger han och fortsätter:

– Självklart är vår plan alltid att vinna varje match. Men vi vet att det inte är lätt och att vi måste bevisa det på planen, och jag tycker att Argentina gjorde det.

För Argentinas del väntar nu gruppavslutning mot Jordanien i Dallas, natten mot söndag svensk tid.

Därefter är det dags för utslagsmatcher.

Förhoppningen är att Lionel Messi ska leda sitt lag till ännu en VM-titel.

– Vi är Argentina, och vi går alltid in för att vinna mot alla motståndare.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.