Tommy Körberg sitter och dricker bubbelvatten i solen när han svarar i telefon för att berätta om sitt traditionsenliga midsommarfirande med vännen Kjell Bergqvist.
– När vi ses pratar vi ju skit om andra, lite kvalificerat skvaller bara, säger han och skrattar.
Var det något som fick dig att tappa hakan?
– Nej, vi ska inte prata om det... jag bara skojar.
Körberg och Bergqvist har firat midsommar ihop i 30 år och i år var inget undantag. Med familj och vänner – som Benny Andersson – dansade de runt stången och sjöng.
– Jag pratade med Kjelle just, han var så nöjd. Det är kul, vi har haft den här traditionen i så många år.
Utöver den planerade menyn med sill, entrecote och ratatouille bjöds det även på valkött som Körbergs son tog med sig.
– Det är kött. Val är ju ett däggdjur så det är som... Det är som... Mörkt kött.
I övrigt var midsommarfirandet ”precis som vanligt” och ”lugnt”.
Körberg aktuell med sommarturné – och kanske tv-program
Tommy Körberg berättar att han med start på tisdag ska börja repetera inför sin sommarturné som har premiär på fredag. Något han ännu inte är taggad på.
– Det blir jag i morgon, säger han.
Dessutom hintar han om ett tv-projekt på SVT senare i år tillsammans med vännen Kjell Bergqvist.
– Vi ska göra någon tv i höst, vad det blir vet jag inte, säger Körberg
Det är hemligt eller?
– Ja, det tror jag nog.
Men du är på?
– Jadå, än så länge! Man kan alltid backa ur, skämtar han.