← Alla nyheter

Expressen Nöje · 2 tim sedan Nöje

Körberg och Bergqvist: ”Pratar skit om andra”

Efter 30 år av gemensamt midsommarfirande är traditionen obruten för Tommy Körberg och Kjell Bergqvist.  Med familj, vänner och en dos kvalificerat skvaller samlades de återigen för att dansa runt stången – och blickar nu fram mot ett möjligt tv-projekt tillsammans.

Tommy Körberg sitter och dricker bubbelvatten i solen när han svarar i telefon för att berätta om sitt traditionsenliga midsommarfirande med vännen Kjell Bergqvist.

– När vi ses pratar vi ju skit om andra, lite kvalificerat skvaller bara, säger han och skrattar.

Var det något som fick dig att tappa hakan?

– Nej, vi ska inte prata om det... jag bara skojar.

Körberg och Bergqvist har firat midsommar ihop i 30 år och i år var inget undantag. Med familj och vänner – som Benny Andersson – dansade de runt stången och sjöng.

– Jag pratade med Kjelle just, han var så nöjd. Det är kul, vi har haft den här traditionen i så många år.

Utöver den planerade menyn med sill, entrecote och ratatouille bjöds det även på valkött som Körbergs son tog med sig.

– Det är kött. Val är ju ett däggdjur så det är som... Det är som... Mörkt kött.

I övrigt var midsommarfirandet ”precis som vanligt” och ”lugnt”.

Körberg aktuell med sommarturné – och kanske tv-program

Tommy Körberg berättar att han med start på tisdag ska börja repetera inför sin sommarturné som har premiär på fredag. Något han ännu inte är taggad på.

– Det blir jag i morgon, säger han.

Dessutom hintar han om ett tv-projekt på SVT senare i år tillsammans med vännen Kjell Bergqvist.

– Vi ska göra någon tv i höst, vad det blir vet jag inte, säger Körberg

Det är hemligt eller?

– Ja, det tror jag nog.

Men du är på?

– Jadå, än så länge! Man kan alltid backa ur, skämtar han.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.