← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 2 tim sedan Senaste

Toppchef lämnar Sus efter läkarprotest

Silke Engelholm lämnar sitt uppdrag som verksamhetschef vid Skånes universitetssjukhus. Det efter att över hundra läkare krävt hennes avgång.

I onsdags förra veckan valde sju sektionschefer vid sjukhuset att lämna sina poster i protest mot ledningen.

108 läkare ställde sig bakom uppropet när man i ett gemensamt brev krävde att Silke Engelholm, verksamhetschef för hematologi, onkologi och strålningsfysik, skulle avgå.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.