I onsdags förra veckan valde sju sektionschefer vid sjukhuset att lämna sina poster i protest mot ledningen.
108 läkare ställde sig bakom uppropet när man i ett gemensamt brev krävde att Silke Engelholm, verksamhetschef för hematologi, onkologi och strålningsfysik, skulle avgå.