En person uppges ha blivit påkörd av ett tåg vid Centralstationen i Örebro, skriver Aftonbladet.
– En person har transporterats till sjukhus, säger Ilona Lindholm, teamledare vid SOS Alarm som svarar för räddningsregion Bergslagen.
Hon kan däremot inte bekräfta om personen blivit påkörd eller inte.
– Vi har haft en händelse med tåg inblandat då. Larmet kommer ju in som påkörd person, men vad som exakt har hänt har inte riktigt framgått i ärendet.