Iran nekar till att man enats om eller ens diskuterat landets kärnenergiprogram under söndagens samtal med USA i Schweiz. Det rapporterar Reuters.
– Teheran har inte förhandlat om sitt kärnenergiprogram och har inte accepterat några nya åtaganden under söndagens samtal med USA, säger Esmaeil Baghaei, talesperson för Irans utrikesdepartement, till den statliga nyhetsbyrån IRNA.
Uttalandet kommer efter att den amerikanske utrikesministern JD Vance tidigare på måndagen sa att framsteg gjorts i frågan om Irans kärnenergiprogram. Enligt Vance har Iran gått med på internationella inspektioner av sina kärnenergianläggningar.