Stor polisinsats vid Örebro central efter olycka vid järnvägen
En omfattande polisinsats genomfördes vid centralen i Örebro under måndagseftermiddagen, efter att en person blivit påkörd av ett tåg.
– Personen lever och vårdas just nu, sedan har jag inga uppgifter om hur skadeläget är, säger Olga Åkerblad vid polisregion Bergslagen.
Larmet om olyckan kom vid 17-tiden på måndagseftermiddagen, vilket NA var först att rapportera om.
– Det är oklart i nuläget hur det har gått till och vi jobbar på att ta reda på det, säger Olga Åkerblad till SVT Nyheter Örebro.
Polisen misstänker inget brott i samband med olyckan.
Insatsen vid centralen avslutad
Räddningstjänstens insats ska ha avslutats vid klockan klockan 17.40 och cirka 20 minuter senare började polisen ta ner den avspärrning man upprättat.
– Det är på och vid perrongen på Örebro central som olyckan inträffat. Sedan har själva centralstationen i övrigt varit öppen, säger Olga Åkerblad, vakthavande befäl vid polisregion Bergslagen.
Ett antal tågavgångar påverkas till följd av olyckan.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.