← Alla nyheter

Expressen Nöje · 3 tim sedan Nöje

Skit också! Här bajsar Gunilla Perssons hund på Stockholms central

En video fångar när Gunilla Perssons hund bajsar inne på Centralen i Stockholm – och bajset syns ligga kvar när hon går därifrån. När Expressen ringer upp Hollywoodfrun blir hon förvånad.  – Du chockar mig alltså, jag blir alltså nu, så jag står nästan och faller ihop va.

Det sprids ett videoklipp på Tiktok där man ser Gunilla Perssons hund bajsa inne på Stockholms centralstation.

Bajset verkar lämnas kvar på golvet, något som i lagens mening skulle räknas som nedskräpning.

När Expressen ringer upp Gunilla Persson minns hon inte händelsen.

– Kan du skicka det till mig, innan jag säger bu eller bä, för det här är nyheter för mig, säger hon.

– Du chockar mig alltså, jag blir alltså nu, så jag står nästan och faller ihop va.

Räknas som nedskräpning

Du kommer inte ihåg detta?

– Låt mig se vad det är som distribuerats på Tiktok, svarar Gunilla Persson.

– Skicka så ringer jag tillbaka.

Men fyra timmar senare har Hollywoodfrun ännu inte återkommit eller svarat i telefon.

Att rasta sin hund utan att plocka upp kan vara olagligt, förklarar Mathias Rutegård, pressekreterare på polisens nationella mediecenter.

”Bötesbeloppet för nedskräpning är 800 kronor”, skriver han.

Fastighetsbolaget Jernhusen, som har hand om Stockholms centralstation, berättar att man inte får lämna kvar hundbajs inomhus.

”Det är inte tillåtet att rasta sina husdjur på stationen. Skulle nedsmutsning ske avsiktligt och det blir känt för oss agerar vi enligt våra allmänna ordningsregler”, skriver en presstalesperson på Jernhusen till Expressen.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.