Barn till sjukhus efter trafikolycka på Mariehem i Umeå
Vid 13.30 på måndagen larmades räddningstjänsten ut till en trafikolycka på Mariehem i Umeå.
Larmet rörde en olycka mellan en bilist och en cyklist. Cyklisten fördes till sjukhus med ambulans.
Enligt Lars-Åke Löfqvist, biträdande avdelningschef på ambulansen i Umeå, är den drabbade ett barn. Barnet har fått lindriga skador.
Polis har varit på platsen och hållit förhör med föraren samt vittnen. De upprättar en anmälan gällande vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.