← Alla nyheter

Aftonbladet Nöje · 2 tim sedan Nöje

Pernilla Wahlgren sjuk – inför allsångspremiären: ”Jättenojig”

Programledarens besked: ”Jättenojig”

Pernilla Wahlgren sjuk – inför Allsångspremiären: ”Jättenojig”

Planen: ”Inte ha kul”

Uppdaterad 15.21 | Publicerad 14.49

Pernilla Wahlgren är ”jättenojig”.

Hon har blivit sjuk – bara dagar före premiären av ”Allsång på Skansen”.

– Jag har haft så jävla ont i halsen, säger hon i sin podcast ”Wahlgren och Wistam”.

På tisdag är det premiär för ”Allsång på Skansen” och det är Pernilla Wahlgren som ska leda sången. Men förberedelserna har fått sig en törn.

Programledaren har nämligen blivit sjuk.

I podcasten ”Wahlgren och Wistam” är det uppenbart att Pernilla Wahlgren är hes. Hon medger att hon är ”jättenojig” inför Allsången.

– Grejen är att jag har varit sjuk nu, det här är väl fjärde dagen, och jag har haft en läkare som har kollat på mig för att jag trodde att det var halsfluss. Jag har haft så jävla ont i halsen, säger hon.

”Inte dricka vin”

Tester visade dock att det inte rör sig om halsfluss. Därför kan hon heller inte behandla sjukdomen med penicillin.

– När det är virus är det så himla mycket svårare.

Pernilla Wahlgren är orolig för hur förkylningen ska påverka hennes stämband, men hon har en tydlig plan för hur hon ska bli kry till Allsångspremiären.

– Jag ska inte träffa någon, jag ska inte hålla på och umgås med folk, jag ska inte dricka vin. Jag ska inte ha kul. Jag ska bara plugga text och vara tyst.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Nöje →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.