Åsa Ingrosso, 51, som driver restauranger i Palma och i Stockholm med exet Emilio Ingrosso, 60, berättar på Instagram att hon stött på hälsobekymmer.
”Den 25 maj åkte jag in akut med min vänstra hand. Jag var riktigt rädd och trodde att det kanske var en TIA”, skriver hon.
En TIA är en tillfällig syrebrist i hjärnan som ofta kallas en liten stroke.
Ingrosso säger att det hela började ”ganska märkligt”.
”Jag satt och åt och tappade plötsligt gaffeln. Handen gjorde inte som jag sa. Jag hade tappat styrka, vissa grepp fungerade inte och till och med att knäppa en knapp kunde vara svårt”.
Sen dess har Ingrosso gjort otaliga tester såsom röntgen och träffat flera specialister.
”I dag fick jag svaren från röntgen och EMG:t och den stora nyheten var allt som INTE fanns. Inga tecken på ALS, ingen muskelsjukdom och ingen generell nervsjukdom. Bara den meningen gjorde min dag betydligt bättre”, skriver hon.
Stränga order från läkaren
Däremot hittades tydlig påverkan på en nerv i handen. Dessutom hittade läkarna även att vissa av hennes nackkotor sitter tätt och att det finns artrosförändringar.
”Med två gamla whiplashskador i bagaget börjar pusselbitarna falla på plats”, skriver Ingrosso.
Nu väntar krögaren på att få göra en magnetröntgen och hon har fått stränga order om att ta det lugnt.
”Så från att tro att jag var odödlig har jag på 24 timmar blivit en kvinna som får instruktioner om hur hon ska resa sig ur sängen”, skriver Ingrosso på Instagram.
Expressen har sökt Åsa Ingrosso.
https://www.instagram.com/p/DZu8ikhCG3f/?hl=sv&img_index=1?hidecaption=true