← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 4 tim sedan Senaste

Pentagontopp: Pentagon använde Grok mot Iran

USA:s försvarshögkvarter Pentagon har använt Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran, uppger en högt uppsatt försvarstjänsteman.

Fortsatt användning av Grok är ”en fråga om yttersta nationell säkerhet”, säger Pentagons chef för digital och artificiell intelligens, Cameron Stanley, i ett skriftligt uttalande som gjorts under ed, rapporterar The Independent.

Enligt honom användes Grok för att angripa ”2 000 olika mål inom 96 timmar”.

Uttalande bedöms vara det första från en regeringstjänsteman om att Musks AI-tjänst används för att angripa Iran, skriver tidningen.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.