← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 2 tim sedan Lokalt

Hemarbetare tvingas in: ”Skjuter sig själva i foten”

Trenden har vänt. Nu vill många arbetsgivare ha tillbaka tjänstemännen på kontoret igen. – Det har blivit ett skifte sedan en tid tillbaka, säger Camilla Frankelius, förhandlingschef på Sveriges Ingenjörer.

I samband med pandemin för 4–5 år sedan lämnade horder av tjänstemän sina arbetsplatser för arbete hemma. Och där blev många kvar – det blev det nya normala på många arbetsplatser.

Trenden har vänt. Nu vill många arbetsgivare ha tillbaka tjänstemännen på kontoret igen.

– Det har blivit ett skifte sedan en tid tillbaka, säger Camilla Frankelius, förhandlingschef på Sveriges Ingenjörer.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

📡 Läs samma nyhet hos 3 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.