I samband med pandemin för 4–5 år sedan lämnade horder av tjänstemän sina arbetsplatser för arbete hemma. Och där blev många kvar – det blev det nya normala på många arbetsplatser.
Trenden har vänt. Nu vill många arbetsgivare ha tillbaka tjänstemännen på kontoret igen.
– Det har blivit ett skifte sedan en tid tillbaka, säger Camilla Frankelius, förhandlingschef på Sveriges Ingenjörer.