← Alla nyheter

Göteborgs-Posten · 3 tim sedan Lokalt

Brand på bageri – omfattande insats

Räddningstjänsten på plats hela natten.

Larmet kom strax före 01 under natten mot måndag.

Räddningstjänsten ryckte ut med flera resurser. Även polis och ambulans skickades ut.

– Vi är framme och håller på med släckning både invändigt och utvändigt, säger Björn van der Kaay, larm- och ledningsoperatör vid räddningstjänsten, ungefär en timme efter att larmet inkom.

Människor ska ha befunnit sig i byggnaden när branden bröt ut.

– De utrymdes, säger Björn van der Kaay.

Kvar hela natten

Klockan 04 pågår fortfarande släckningsarbete på plats.

– Vi kommer vara där x antal timmar till, säger Björn van der Kaay.

Det ska inte finnas spridningsrisk till andra byggnader, däremot i själva fastigheten.

Polisen är på plats och har stängt av Gamlestadsvägen för trafik, uppger polisens vakthavande befäl Morten Gunneng klockan 05.

– Det ska vara mycket rök där på grund av branden, säger Gunneng.

Klockan sju på måndagsmorgonen öppnade vägen igen, men med begränsad framkomlighet.

– Vi kommer vara kvar på platsen och bevaka ett tag till, säger Daniel Svensmark vid räddningstjänsten.

Ett antal ambulanser larmades till platsen, men ingen behövde föras till sjukhus, enligt sjukvårdens larmcentral.

Texten uppdateras.

Läs hela artikeln hos Göteborgs-Posten →

📡 Läs samma nyhet hos 3 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.