← Alla nyheter

Expressen Nöje · 3 tim sedan Nöje

Rod Stewart behövde syrgas under konserten

Rod Stewart behövde syrgas under fredagens konsert. Det var ”uppenbart att något var fel” med den ikoniske artisten, enligt TMZ . – Jag höll på att svimma, säger Stewart.

Brittiske artisten Rod Stewart, 81, är känd för klassiska hits som ”Maggie May”, ”Sailing” och ”Da Ya Think I’m Sexy?”.

På senare tid har han ställt in flera spelningar på grund av hälsoproblem. Under fredagens konsert i West Valley City, USA, var det tydligt att något var på tok med sångaren.

En TMZ-video visade hur Stewart lutade sig mot musikinstrument och annan utrustning medan han sjöng klassikern ”Young Turks”. Därefter bar hans personal in en syrgastub på scenen till stjärnan. Efter ”några djupa inandningar” i syrgasmasken hördes Stewart sedan säga till publiken:

– Showen måste fortsätta. Jag höll på att svimma där.

”Okej om jag sitter?”

Efter att ha fått skratt och jubel av publiken satte sig sedan Stewart, som ”inte rörde sig lika mycket på scenen som vanligt” enligt TMZ, ner på scenen och sade:

– Är det okej om jag sitter ner en stund?

Han avslutade konserten sittandes i en stol.

Läs hela artikeln hos Expressen Nöje →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.