INSÄNDARE. Aftonbladets granskning av statsminister Ulf Kristerssons fru väcker många frågor. Många människor som lider av psykisk ohälsa ska erbjudas professionell hjälp och inte hamna i klorna på sektliknande verksamheter där vinstintresse styr, skriver Elisabet Karsna.
Att läsa om statsministerns fru Birgitta Ed och alla turer kring hennes stiftelse får mig att må illa. Jag inser hur falskt och förljuget det mesta är kring detta samt andra tvetydiga verksamheter som hon, statsministern och andra är involverade i.
Hoppas verkligen att domkapitlet undersöker detta objektivt och ger en rättvis dom.
Många människor som lider av psykisk ohälsa ska erbjudas professionell hjälp och inte hamna i klorna på sektliknande verksamheter där vinstintresse styr.
Hur trovärdigt är det när inblandade gång på gång förnekar inblandning och dementerar fakta som framkommit?
Detta är ingen engångsföreteelse, utan tyvärr ett återkommande respektlöst agerande från flera inom Moderaterna, och även från andra i regeringen.
Mer om insändare: Så skriver du på insändare och svar
Fler insändare: dn.se/insandare