Missnöjet handlar bland annat om att Thiaw tränar laget utan att ha ett giltigt avtal med förbundet. Dessutom ska han ha begärt en hög lön.
Men på söndagens presskonferens dementerade förbundskaptenen det som har framkommit.
– Problemet med mitt kontrakt är löst, även om det tog för lång tid. Det handlade aldrig om pengar, säger Pape Thiaw.
Norska VG skriver även att spelarna inte har fått de bonusar de har haft rätt till och att maten på hotellet inte håller måttet.
– Spelarna, jag och förbundet är fokuserade på i morgon (måndagens match mot Norge). Men det stämmer att det finns vissa saker som måste lösas, säger Thiaw.