Rockstjärnan Rod Stewart behövde syrgas – under konsert
Har nyligen ställt in spelningar på grund av hälsan
Publicerad 2026-06-21 21.52
Rockikonen Rod Stewart var nära att svimma under en spelning i West Valley City.
Då ställde han sig lutad mot utrustningen vid sidan av scenen och fick syrgas.
Han satt sedan ner resten av konserten.
– Showen måste fortsätta, sa han.
Rockstjärnan Rod Stewart, 81, intog på fredagen scenen i West Valley City i Utah i USA. Men efter en stund fick han bekymmer med andningen och såg ut att vara på väg att svimma. Klipp från konserten, som TMZ har tagit del av, visar hur han under en låt var tvungen att luta sig på instrumenten och utrustningen.
Därefter kom två personer ut med en syrgastub som han tog några djupa andetag i. Rod Stewart kommenterade händelsen från scenen.
– Showen måste fortsätta. Jag höll fan på att svimma där. Har ni något emot om jag sitter ner under den här låten? sa han.
Ikonen satt sedan ner resten av spelningen.
Ställt in flera konserter
Incidenten sker bara drygt en vecka efter att Rod Stewart ställt in en konsert i San Diego på grund av strupkatarr. Han fick dock kritik när han bara dagen därpå såg Skottlands VM-premiär på plats i Boston. Trots det ställde han in ytterligare två konserter i Colorado i måndags och tisdags.
Tidigare den här månaden ställde han också in två spelningar i Las Vegas på inrådan av läkare.