← Alla nyheter

Sydsvenskan · 6 tim sedan Lokalt

En VM-dröm mitt i besvikelsen: ”Känns konstigt”

Det finns ingen tid för depp, inget utrymme för självömkan, säger mittfältaren Jesper Karlström dagen efter storförlusten mot Nederländerna.

Nästan exakt ett dygn har passerat sedan det svenska herrlandslagets största VM-förlust på 76 år. Gårdagens 1–5-förödmjukelse på Houston Stadium ska såklart analyseras ytterligare, men sedan gäller det att lägga matchen till handlingarna och blicka framåt.

Mot den avslutande gruppspelsmatchen mot Japan – i Dallas klockan 01 på fredag, svensk tid.

”Sjukt besvikna”

Det finns ingen tid för depp, inget utrymme för självömkan, säger mittfältaren Jesper Karlström.

– Det är klart att vi är sjukt besvikna, frustrerade och förbannade efter att ha förlorat med 1–5. Man skäms över ett sådant resultat, säger Udineseproffset.

– Vi har en match kvar i gruppen och allting i egna händer. Det gäller att ta det här på rätt sätt. Vi måste vara positiva och se fram emot nästa match.

I försöken att slicka såren har det svenska laget åtminstone bästa tänkbara sällskap. Söndagen markerade familjedag för spelarna, bland annat med försenat midsommarfirande på agendan.

– Det kommer inte hjälpa någon att vara ledsen och deppig. I går var man inte jätteglad och det var svårt att somna. Men från och med i dag gäller det att se framåt, och när familjer och barn är på plats gör det ju att man får energi, säger Jesper Karlström.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.