← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 6 tim sedan Sport

Revanschen – klättrade rejält

Snart åker Åberg hem till Sverige: ”Kul”

Hade det inte varit för den tuffa gårdagen, då Åberg sjabblade rejält och gick sex över par, hade den svenske stjärnan varit med i tätstriden.

Men golftävlingar spelas över fyra dagar, och Åberg presterade inte i alla fyra.

– I går kväll var jag rätt nere. Jag var rätt besviken på mig själv. Det är tufft, det är såklart inte roligt att spela så dålig golf som jag gjorde. Men jag är nöjd med hur jag kunde studsa tillbaka och komma ut och spela bättre i dag, säger han.

Klättrade rejält

Ja, Åberg gjorde en strålande avslutningsrond. Den innehöll fem birdies, en bogey och resten par för totalt 66 slag – fyra under par.

Det innebar att han avancerade på ledartavlan och kom härifrån med ett bra resultat, trots allt.

Vad tar du med dig från den här veckan?

– Jag tycker generellt att jag slog bollen schyst. Och det var skönt att få in ett varv som i dag, som var lite mindre ”survival mode”.

Åberg kom till slut på delad 17:e plats och har nu varit topp 25 i sina fyra senaste majors, vilket tyder på en hög, jämn nivå i de största sammanhangen.

– Det är ett steg framåt, definitivt. Jag gillar ändå att jag är relativt besviken och känner att jag suktar efter mer. Det är positivt.

Ska hem till Sverige

Nu väntar signaturtävlingen Travelers Championship i Connecticut nästa vecka. Sedan åker Åberg hem till Sverige.

Hur ska det bli att träffa kompisar och familj?

– Det ska bli kul. Jag har inte varit hemma sedan i julas. Den här tiden på året känner jag alltid att ”fan, jag skulle vilja åka hem och bara vara hemma lite”. Nu börjar vädret bli bra och golfbanorna bli bra. Sverige på sommaren är oslagbart, så jag ser fram emot att komma hem, säger Ludvig Åberg.

Just nu 20% på utvalda funktionsplagg hos Haglöfs – passa på att fynda!

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.