Programledaren i Fox Sports sändning påpekar för Zlatan Ibrahimovic att Blågult inledde med en 5–1-seger och sedan förlorade med samma siffror.
– Om man tittar på resultatet så ser det ut som de (Sverige) gjorde en bedrövlig match. Men jag tycker de gjorde en bra match, Nederländerna var mer effektiva, svarar Ibrahimovic.
Om det var någon match Sverige skulle förlora så var det den mot Nederländerna med tanke på de orangeas kvalitet, menar Ibrahimovic.
Anfallsduon med Gyökeres och Isak fungerar även bra tycker den förre landslagsmannen.
– Laget måste hjälpa dem (Gyökeres och Isak). De andra i laget måste serva dem.
Sverige möter Japan i den sista gruppspelsomgången natten till fredag. Seger där och Blågult går vidare som grupptvåa.