Sverige följde upp 5–1-segern i premiären med en 5–1-förlust mot Nederländerna. Trots krossen är Zlatan Ibrahimovic positiv.
– Om man tittar på resultatet ser det ut som att de gjorde en dålig insats, men jag tycker att de gjorde en bra match. Nederländerna var mer effektivt och gjorde fler mål. Det är inget bra resultat, men om det var någon match de skulle förlora så var det mot Nederländerna, säger han i Fox Sports studio.
Hyllar Elanga
Ibrahimovics råd till de svenska spelarna är att släppa matchen och ladda om så fort som möjligt.
– Sverige har en till match att spela mot Japan och om de kan få poängen där går de vidare i gruppen. De ska behålla självförtroendet från förra matchen, glömma det här så snabbt som möjligt och inte upprepa misstagen från gårdagen.
Ibrahimovic säger också att han tycker att samspelet mellan Alexander Isak och Viktor Gyökeres fungerat bra såhär långt i turneringen. Han hyllar också Anthony Elanga som kom in i den andra halvleken och gjorde Sveriges reduceringsmål.
– Det är inte bara upp till två spelare. Det är fler spelare på planen som måste hjälpa dem och ge dem det de behöver. Isak och Gyökeres måste kombinera och någon måste göra uppoffringen beroende på om de spelar med två eller Isak lite mer till vänster. Men de hade några bra kombinationer och chanser i går. Jag gillade när Elanga kom in. Han var väldigt kreativ och är väldigt snabb. De har alternativ så det handlar bara om hur tränaren vill att de ska spela.
Matchen mot Japan spelas 01.00 natten mot fredag.