Barn fört till sjukhus efter drunkningslarm i Kävlinge
Ett barn har förts med ambulans till sjukhus efter ett drunkningslarm vid Saxtorpssjöarna, Kävlinge kommun. Skadeläget är oklart.
SOS alarm fick in larmet vid 17-tiden på söndagen. Enligt räddningstjänsten hade ambulans tagit hand om barnet när de anlände.
Varken polis eller räddningstjänst vill uttala sig om barnets ålder. Barnet ska ha varit vaket när räddningspersonal anlände.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.