VM-feber på Stortorget i Östersund trots regn och tung svensk förlust: ”Det här är svinkul”
Trots regnigt väder och en tung förlust mot Nederländerna var stämningen på topp i Östersund när Sveriges VM-äventyr fortsatte.
– Det här är något av det bästa jag vet. Det är folkfest. Alla är här. Jag tycker det är svinkul. Jag älskar att man gör det här arrangemanget, säger Andréa Godenius från Östersund.
På Stortorget samlades hundratals fotbollsintresserade supportrar för att tillsammans följa den spännande gruppspelsmatchen på storbildsskärm.
– Skyfallet kom precis innan start. Det regnade så mycket så parabolen slocknade, så vi fick gå på backupen. Så det var lite kaosartad start på det hela. Men det har varit superhärlig stämning här och hur mycket folk som helst, säger Calle Hedman, projektledare.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.