Frankrikes premiärminister Sébastien Lecornu kallar till krismöte i kväll på grund av den pågående värmeböljan i landet, skriver Le Parisien.
Frankrikes meteorologiska institut har utfärdat en röd varning för ”extrem värme” under söndag och måndag med temperaturer på uppemot 40 grader. Flera skolor kommer vara stängda och alkoholförbud har införts på vissa platser.