← Alla nyheter

Expressen · 4 dygn sedan Senaste

SD vill inrätta en effektiviseringsminister

– Slöseriet i det offentliga är i det stora helt oförändrat under den här tiden och så kan vi helt enkelt inte ha det, säger partiets näringspolitiska talesperson Tobias Andersson på en pressträff, och syftar på den senaste mandatperioden.

Han ska nu leda en arbetsgrupp inom SD som ska ta fram förslag på hur myndigheter och departement kan jobba effektivare och spara pengar.

Partiet vill också se en ny utbetalningsmyndighet för statliga stöd. Man vill också inrätta en effektiviseringsminister som ska ”leta slöserier på alla politiska nivåer”.

– Vi tror också från Sverigedemokraterna att vi är bäst lämpade att inneha en sådan ministerpost, säger SD-ledamoten Josef Fransson.

Läs hela artikeln hos Expressen →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.