Centrala Malå blev utan vatten
Stora delar av Malå tätort blev på söndagen utan vatten.
Kommunen håller på att åtgärda problemet och vattnet bör vara tillbaka på kvällen.
– Det var några säkringar och kablar som smälte, säger Jörgen Långström, verksamhetsansvarig på kommunen.
Malåborna uppmanas att vara sparsamma med vattenanvändningen idag så att vattentrycket kan återställas. Kommunen informerar om åtgärderna på sin hemsida.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.