En död och två ungdomar till sjukhus efter villabrand
Polisen: ”Oklara omständigheter än så länge” • Utreds som mordbrand
・Uppdaterad:
En person har dött och två 18-åringar har förts till sjukhus efter en brand i ett hus i Svenljunga.
– Det är ytterst oklara omständigheter än så länge, säger Adam Isaksson Samara vid polisen.
En person har dött efter en villabrand i Svenljunga, uppger polisen.
Personen är inte säkerställt identifierad än, men polisen skriver att de har ”tydliga indikationer” på vem det är och att de underrättat anhöriga.
”Ytterst oklart varför det brunnit”
Det var strax innan ett på natten till söndag som polisen och brandkåren larmades till huset, som var helt övertänt när de kom fram. Polisen beskriver branden som ”våldsam”.
– Än så länge är det ytterst oklart varför det har brunnit. Den tekniska undersökningen har inte kunnat påbörjas än, säger Adam Isaksson Samara vid polisen.
– Jag vet inte om det här är ett hus som används året om eller om det är någon form av sommarstuga eller vad det är. Jag vågar inte slå fast något åt varken det ena eller andra hållet.
Två skadade ungdomar
Utöver den döda personen har två personer i 18-årsåldern förts med ambulans till sjukhus med oklart skadeläge. De vårdas och har inte kunnat höras än.
Släckningsarbetet pågår fortfarande på söndagsförmiddagen.
Händelsen utreds som mordbrand.