Mat och lekar lockar inte mittfältaren. Däremot möjligheten att umgås med familjemedlemmar under söndagen.
– De betyder allt för oss och kan stärka oss, säger han.
Nygren deppade rejält efter 1–5-matchen i Houston.
– Det som känns mest surt är att vi fick den start som det blev. Jag tycker att vi är med i matchen efter det i en bra stund, men det blir en helt annan match när man tidigt ligger under med 2–0, säger han.
– Vi möter ett riktigt bra lag, men att släppa in fem mål är alldeles för mycket.
Vad säger man till alla som tittade hemma i Sverige?
– Vi hade hoppats på ett mycket bättre resultat. Det handlar om att fila på det vi kan göra bättre mot Japan. Vi får inte gräva ned oss. Vi har fortfarande allt i egna händer.