← Alla nyheter

Sydsvenskan · 16 tim sedan Lokalt

Dystert midsommarfirande: ”Man är inte sugen”

Glad midsommar? Nja, landslagets firande på hotellet i Dallas lär bli återhållsamt efter brakförlusten mot Nederländerna. – Man är inte sugen, säger Benjamin Nygren.

Mat och lekar lockar inte mittfältaren. Däremot möjligheten att umgås med familjemedlemmar under söndagen.

– De betyder allt för oss och kan stärka oss, säger han.

Nygren deppade rejält efter 1–5-matchen i Houston.

– Det som känns mest surt är att vi fick den start som det blev. Jag tycker att vi är med i matchen efter det i en bra stund, men det blir en helt annan match när man tidigt ligger under med 2–0, säger han.

– Vi möter ett riktigt bra lag, men att släppa in fem mål är alldeles för mycket.

Vad säger man till alla som tittade hemma i Sverige?

– Vi hade hoppats på ett mycket bättre resultat. Det handlar om att fila på det vi kan göra bättre mot Japan. Vi får inte gräva ned oss. Vi har fortfarande allt i egna händer.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.