← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 16 tim sedan Senaste

Börje Ekholm: ”Vi har för lite invandring”

Han är en av Wallenbergs stjärndirektörer. Nu pratar Börje Ekholm ut om politik. Ericssons avgående vd hyllar Sverige, fast Europa är ett ” shitty neighborhood ”. Han vill ha mer invandring, uppluckrad arbetsrätt och fastighetsskatt.

”It’s time to move on, time to get going.” Tom Pettys låt ljöd genom Ericssons styrelserum i Kista runt lunch tisdagen den 16 juni. Det var koncernchef Börje Ekholms sätt att säga upp sig. På tisdagskvällen träffar SvD den strålande glada 63-åringen för att prata om hans syn på Sverige och världen.

– Jag tycker att vi har för lite invandring. Om det är något som länder som USA, och även Sverige, de facto behöver så är det arbetskraftsinvandring. Det är både en kompetensfråga och en kapacitetsfråga.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.