← Alla nyheter

Expressen · 17 tim sedan Senaste

Hondius besättning har avslutat sin karantän – inget nytt fall av Hantaviruset

Alla besättningsmedlemmar från kryssningsfartyget Hondius har nu avslutat sin karantän i Nederländerna.  Inga nya fall av hantavirus har upptäckts bland dem.

Det uppger företaget Oceanwide Expeditions i ett pressmeddelande. Besättningen avslutade karantänen den 18 juni och har därefter återvänt till sina hemländer.

Det virusdrabbade fartyget anlände till Rotterdam den 18 maj och besättningen sattes i karantän. Efter att tester i början av veckan visat negativt kunde isoleringen avslutas.

Utbrottet av hantavirus på Hondius blev känt i början av maj. Tre av de som smittades ombord dog, men inget nytt dödsfall har rapporterats sedan den 2 maj.

Fartyget har sanerats och är åter i drift med ny besättning i Arktis.

Läs hela artikeln hos Expressen →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.