Det uppger företaget Oceanwide Expeditions i ett pressmeddelande. Besättningen avslutade karantänen den 18 juni och har därefter återvänt till sina hemländer.
Det virusdrabbade fartyget anlände till Rotterdam den 18 maj och besättningen sattes i karantän. Efter att tester i början av veckan visat negativt kunde isoleringen avslutas.
Utbrottet av hantavirus på Hondius blev känt i början av maj. Tre av de som smittades ombord dog, men inget nytt dödsfall har rapporterats sedan den 2 maj.
Fartyget har sanerats och är åter i drift med ny besättning i Arktis.