Känslan är att sommarens transfermarknad är lika avgörande som säsongen i sig för SHL-klubbarna.
Fortsatt händer mycket i trupperna, men jag kan redan nu att peka ut ett par stora vinnare – och några rejäla förlorare.
Sportbladets Mats Wennerholm analyserar och sätter betyg på samtliga 14 SHL-klubbars ”silly season” hittills
Toppbetyg till tre lag – en klubb får : ”Min givna etta”
Två klubbar får och sågas hårt: ”De är riktigt illa ute”
Tokhyllar nysatsningen: ”Hela föreningen andas framtidstro nu”
Kängan till storklubbens lagbygge: ”Tror en identitetskris väntar”