Sebastian Ingrossos hyllning till Pernilla Wahlgren i sitt sommarprat: ”Försökte skydda mig”
Berättar om barndomen
Publicerad 2026-06-21 07.00
Sebastian Ingrosso hyllar Pernilla Wahlgren.
I sitt sommarprat i P1 berättar han om hur hon försökte skydda honom när han var liten.
– Hon gav mig kärlek, säger han.
Dj-stjärnan och Swedish House Mafia-medlemmen Sebastian Ingrosso, 43, pratar i sitt ”Sommar i P1” om alltifrån sitt tidigare alkoholmissbruk, sin uppgift och hur han började med musik.
Han berättar då om hur han brukade springa runt i studion när han var liten när hans kusiners mamma, Pernilla Wahlgren, spelade in sina album och hur hon fanns där för honom när de vuxna bråkade.
– Farmor och farfar hade fyra söner och det var alltid mycket konflikter. När alla träffades slutade det ofta med högljudda diskussioner som ibland kunde spåra ur med bord som vältes och stolar som flög, säger Sebastian Ingrosso.
”Hon gav mig kärlek”
Han fortsätter.
– En som var viktig för mig när jag var liten, och som alltid hade min rygg, var min farbrors fru Pernilla Wahlgren. Jag bodde mycket där på somrarna. Hon var också med i det här familjekaoset på söndagsmiddagarna hos familjen Ingrosso. Pernilla såg mig och höll för mina öron när det tjafsades och skreks fula ord ute i köket.
Han säger att han kanske var åtta eller nio år gammal.
– Hon försökte skydda mig och såg vad jag behövde. Hon gav mig kärlek.
Pernilla Wahlgren var mellan 1993 och 2002 gift med Sebastian Ingrossos farbror Emilio Ingrosso.
”Sommar i P1” släpps som podd klockan 07.00 och sänds i P1 klockan 13.00.