På grund av Irankriget har det iranska landslaget haft sin bas i Mexiko trots att alla landets matcher spelats i USA. Amerikanska myndigheter har bara tillåtit landslaget att befinna sig i USA i några timmar efter varje match, och restriktionerna har ofta ändrats i sista minuten.
Nu uppger Ghalenoei att han fått information om att reglerna ändrats inför den sista gruppspelsmatchen.
– De sade att ”i Seattle kan ni göra vad ni vill, ni kan agera så som ni vill och ni kan komma tidigare”, säger han på en pressträff utan att specificera var informationen kommer ifrån.
Han är dock missnöjd över hur frågan hanterats tidigare.
– Varför lät de oss inte komma tidigare för de två första matcherna också?
Iran möter Egypten i landets sista gruppspelsmatch.