← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 1 dygn sedan Sport

Stöttas av familjerna efter käftsmällen

Stöttades på plats

Baksmällan efter VM-premiären mot Tunisien blev brutal. Men efter 5-1-förlusten mot Nederländerna måste Blågult ladda om inför rysaren mot Japan på torsdag.

Landslaget lämnade Houston direkt efter matchen för att flyga tillbaka till Dallas dit spelarnas familjer kommer för ett försenat midsommarfirande under söndagen.

– Det hade ju blivit bättre feststämning om vi vunnit... men det blir fint för alla som har familj och barn här att få träffa dem. Det kommer ge energi och göra oss gott. Vi kan inte deppa utan måste vara positiva, säger Jesper Karlström.

”Extremt besvikna”

Isak Hien är inne på samma spår.

– Det hade så klart varit mycket skönare och bättre stämning med en vinst. Men sådant är livet som fotbollsspelare. Man kan inte alltid vinna. Vi kommer att vara extremt besvikna över den här förlusten.

Kan det vara skämt att träffa familjen och komma ur bubblan efter en sådan här smäll?

– Det är det alltid, oavsett vad som händer i fotbollen. Det är alltid skönt att träffa familjen.

Elanga ser också fram emot att träffa sin dotter och flickvän.

– Det är alltid nice att få träffa sin familj och slappna av lite. Man måste komma ihåg att fotboll är ett spel. Först kommer Gud och sedan min familj. Det är viktig att ha familjen nära dig och hjälpa dig att slappna av. Sedan är det tid att fokusera på nästa match och då kan man göra det, säger han,.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.