Enligt tidningen ska 85 personer frivilligt tagit ett erbjudande om att lämna.
Resterande tjänster har lösts via omplaceringar och så kallade naturliga avslut.
”Det är och har varit en påfrestande tid med både oro och omsorg om kollegor som lämnar. Jag är tacksam för den goda dialog och den ansvarsfullhet som präglat hela processen. Det gäller medarbetare, chefer och fack som tillsammans med HR arbetat mycket hårt för att få personalneddragningen i hamn”, säger Åsa Barsness, HR- och kommunikationsdirektör i en kommentar på SVT:s intranät, enligt Journalisten.