Jeremy Clarkson har ”aggressiv cancer”
Berättar från sjukhussängen: ”Helt utan aptit”
Publicerad 2026-06-17 07.05
”Top Gear”-stjärnan Jeremy Clarkson har drabbats av cancer.
Från sjukhussängen berättar han om kampen.
– En del av behandlingen har gått snett, säger han i ”Clarkson’s Farm”.
Den tidigare ”Top Gear”-programledaren Jeremy Clarkson har prostatacancer. Det meddelade han i sin reality-tv-serie ”Clarkson’s Farm”.
– Jag försvann i väg häromveckan för att göra en biopsi. Det är cancer och den är aggressiv. Men det är väldigt tidigt så behandlingen kommer att vara, ni vet, säger han.
Clarkson fick beskedet i maj och tog en paus från inspelningen i samband med det.
– Jag måste opereras och sedan är operationen klar på nolltid, men kroppen är ur funktion ett tag, säger han i programmet.
Han berättar vidare att han fått en del komplikationer – men försöker hantera det med hjälp av humor.
– En del av behandlingen har gått snett, kan man säga. Jag kommer att vara här ett tag. Jag är helt utan aptit, jag vet inte vad som kommer att hända, säger han från sjukhussängen.
– Det jag ville säga var att om allt detta blir lyckat så ses vi i säsong sex, och om det inte blir så: Ta hand om er allihopa.