← Alla nyheter

Sydsvenskan · 1 dygn sedan Lokalt

Hien sågas: ”Chockerande – hade skällt ut honom”

Isak Hien, 27, sågas rejält efter missarna mot Nederländerna. I Norge kallas backens insats för ”chockerande” – men Hien får stöd av lagkamraterna. – Släpper man in fem mål så är man aldrig nöjd som försvarare, säger Hien.

John Guidetti, expert på TV4, var tydlig med vad han tyckte efter Isak Hiens insats i den första halvleken mot Nederländerna.

– Hien låter Brobbey (tvåmålsskytt) sätta tonen och vinna duellerna på mittplan. Isak Hien: snälla, du måste vara etta. Alltid etta. Du kan inte hamna på efterkälken där, sade Guidetti.

Sverige stod för en minst sagt svag insats i försvarsspelet och redan efter 20 minuter låg man under med 0–2.

Även i Norge sågas 27-åringen. Magnus Wolff Eikrem, tidigare i Malmö FF och i dag expert på NRK, säger att mittbackens insats var "chockerande".

– Jag blir nästan arg, det är ett försvarsspel som inte liknar något annat. Jag är chockad över hur det kan vara möjligt, här förlorar Sverige matchen, säger han.

Men i mixade zonen efter matchen försvarades Hien av lagkamraterna:

– Vi förlorar med 1–5 så det är klart att det kommer bli kritik. Det kommer inte komma positiva saker. Men det är inte bara Isak som ska få kritiken, utan hela backlinjen. På det tredje målet kan jag sprinta ner fortare, säger Victor Nilsson Lindelöf.

Isak Hien själv förstår kritiken och medger att han hade en tuff match.

– Det är surt så klart, men det är en match kvar. Vi har fortfarande alla chanser att gå vidare. Det är ett dåligt resultat och vi vet det. De målen och de chanserna som de hade vill man aldrig ge bort. Vi är extremt besvikna.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 3 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.