← Alla nyheter

Expressen Sport · 1 dygn sedan Sport

Svenska fans instängda i Houston

Först förlust med 1-5.  Sen ombads de svenska fansen att stanna inne på arenan.  ”Det svider nog” , skriver iPapers Daniel Storey.  

VM inleddes med en 5-1-kross av Tunisien för svensk del.

I match två fick Blågult smaka på sin egen medicin. Sverige hade problem med Nederländerna direkt och hamnade i tidigt underläge. Trots en mer positiv period i slutet av första halvlek kom Sverige aldrig riktigt nära och torskade till slut med 1-5.

Tungt för de tusentals svenska supportrar på plats.

Efter slutsignalen kom nästa käftsmäll för dem.

Svenska fans instängda på arenan

Samtidigt som flera försökte ta sig ut ur arenan ombads de att stanna på sina platser och vänta.

Enligt iPapers krönikör Daniel Storey, som är på plats i Houston, så blev fansen instängda på grund av åska utanför.

https://x.com/danielstorey85/status/2068408213301604454?s=46Enligt Fifas kommunikatörer på plats är ingen supporter inlåst, men de har ombetts att stanna på sina platser och invänta mer information från personal på arenan.

Som ytterligare salt i de svenska såren rapporterar Front Office Sports att den nederländska discolåten ”Links Rechts” – som blivit populär i supportersammanhang – spelas inne på arenan.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.