HOUSTON. Publiken på Sverige–Nederländerna uppmanades stanna kvar på arenan.
Anledningen var ett oväder.
”Sök skydd på plats”, stod det på alla storbildsskärmar inne på arenan.
Inte nog med 1–5-förlusten mot Nederländerna. Många svenska supportrar tvingades stanna kvar längre än tänkt på arenan i Houston.
”Var vänlig stanna kvar på era platser och följ anvisningar från arenapersonal”, stod det på storbildsskärmarna.
Många supportrar hade redan hunnit lämna arenan när meddelandet dök upp, men inte alla. En halvtimme efter uppmaningarna var arenan tom på svenskar. Åskovädret som drog in över Houston lugnade ner sig snabbt.