Sverige låg under med 0–2 mot Nederländerna efter en matchinledning, där Brian Brobbey gjorde två mål innan 20 minuter var spelade.
Mitt under mardrömsstarten på planen var det också tekniska problem i TV4. Ljudet i sändningen sprakade.
”Det har varit några störningar på satellitsignalen från USA. Men det verkar bättre nu”, skrev TV4-chefen Johan Cederqvist till Expressen.
Cederqvist meddelade även att störningarna var begränsade och att de därför inte hade någon ”större påverkan”.
Men även när problematiken i sändningen avtog fortsatte Blågult släppa in mål. Matchen slutade 5–1 till Nederländerna.