När Nederländerna gjorde 5-1 började människor på Stockholms stadion att röra sig mot utgångarna. En kort stund senare var matchen över och städningen påbörjades. Tomburkar sopades samman.
Men än lever hoppet. Snart stundar en ny match med Japan som motståndare.
– De har inget att skämmas för. Nederländerna är ett bättre lag. Nu är det bara att gilla läget och titta framåt, säger Oliver Watt och tillägger att han tror på en fyrbackslinje i försvarsspelet.
Emil Lundgren Hållén håller med.
– Jag tycker vi gör det skapligt. Det var inte så att vi gick in som favorit i den här matchen.
– Det är underhållning, man får inte glömma det. Jäkla bolltrollare, Yasin Ayari! Kung ju! fyller Oliver Watt i.
Intresset för att följa Blågult på storbild har varit större än väntat. Inför matchen mot Nederländerna öppnade Stockholms stad därför anrika stadion. Förutom möjligheten att se fotboll fanns där food trucks, försäljning av öl och rader av baja-majas.
Precis framför storbildsskärmen på Stockholms stadion satt Fanny Wallenstam och Chris Englund. De hade varit på plats sedan klockan 18.
När SvD intervjuar har första halvlek nyligen tagit slut, med flera vassa målchanser av Sverige, och det bortdömda målet. Då levde hoppet fortfarande inne på Stockholms stadion. 2-0 till Nederländerna kunde gå att utjämna.
Det såg klart mer lovande ut i slutet på första halvlek. Tror du vi kan vinna?
– Ja, hundra procent, säger Fanny Wallenstam.
– Det finns en chans, men gör Nederländerna ett mål till, då kommer det bli uppförsbacke, fyller Chris Englund i.
Vad kommer bli avgörande för att vi lyckas vinna?
– Vi fortsätter som efter vattenpausen. Vi täpper till i backlinjen, har full fart framåt och bra fasta situationer, säger Chris Englund.
Vi håller tummarna!
– Ja, heja Sverige! säger Fanny Wallenstam.
Nu blev det inte som paret hoppats.
Inledningen av den andra halvleken påminde om den första. Nederländerna dundrade på.
3-0.
4-0.
Sedan 4-1 av Anthon Elanga och ett jublade Stockholm stadion.
Tre som länge hoppades på Sverige var Enrique Velec, Matteo Gonzales och Elias Gonzales från Mexiko. De hade satsat 150 euro på svensk vinst, hoppades vinna 600 euro.
– Jag tror att Gyökeres och Isak kommer att gör mål, säger Matteo Gonzales.
– Vi gillar Sverige för de spelade sin första match i Mexiko, säger hans bror Elias.
På plats var också Anton Östman och Peter Hälldahl från Örnsköldsvik med sin holländske vän Tijs von der Sonden.
– Vi har kommit hela vägen från Norrland, jajamän, säger Anton Östman innan matchen.
Själv trodde han på kryss, kompisen Peter Hälldahl på svensk vinst medan Tijs von der Sonden höll på de orangea.
– Vi måste vinna, men ni kan vinna mot Japan, säger Tijs von der Sonden.
När solen gått ner över stadion var Tijs von der Sonden närmast att gissa rätt.
Men det blev inte 3-1 som han trodde utan 5-1.
Till sist var det enda ljudet som hördes på Stockholms stadion rasslet av tomburkar.