En till sjukhus efter kökaos utanför Ullevi
Det har varit kökaos utanför Ullevi i Göteborg inför VM-matchen mellan Sverige och Nederländerna. Enligt vittnen på plats har insläppet stoppats och en person ska ha förts till sjukhus.
Polisen uppger att insläppen till Ullevi nu har stängts, men beskriver samtidigt situationen som relativt lugn på platsen.
– Nu har man stängt alla insläpp och man släpper inte in fler. Ur vår synvinkel är det ganska lugnt på platsen, säger Morten Gunneng, vakthavande befäl vid polisen.
Svimmat i kön
Flera personer har svimmat i kön utanför arenan. De flesta har kunnat tas om hand av sjukvårdspersonal på plats, men en person har förts till sjukhus med ambulans, enligt polisen.
– Vi har inte haft några större ordningsstörningar. Det har varit lite trångt och lite stökigt, säger Morten Gunneng.
Polisen har resurser på plats och kommer att finnas kvar vid Ullevi under kvällen.
Texten uppdateras.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.