← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 1 dygn sedan Sport

Svensk supporter till sjukhus

Kollapsade i Göteborg

30 minuter efter insläppet, vid klockan 17:00, vittnade flera läsare till tidningen om den stora trängseln.

Det ska ha lett till att flera köande göteborgare svimmat.

– Det är främst på grund av värmen. En har förts till sjukhus och resten har hanterats av sjukvårdspersonal på plats, säger det vakthavande befälet Morten Gunneng till GP.

”Likställer detta med en konsert”

Ansvarig för arenan är företaget Got Event. Vd:n Lotta Nibell meddelade, vid tillfället då hon nåddes av tidningen, att hon inte nåtts av informationen om att supportrar svimmat.

Hon menar dock att de använder sig av samma rutiner för insläppet som vid andra större evenemang.

– Det är samma kösystem som vi använder i samband med konserter. Jag likställer detta med en konsert sett till att det är samma tryck. Men köerna är uppbyggda så det ska lösas av i lagom takt, säger hon.

Matchen pågår – följ den här!

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.