Nederländernas förbundskapten Ronald Koeman har en lång tränarkarriär bakom sig.
För 14 år sedan tränade han John Guidetti, i dag expert i TV4, i Feyenoord. Guidetti gjorde stor succé i klubben innan hans säsong tog slut efter att ha drabbats av ett virus.
Under en match mot RKC Waalwijk drog Guidetti på sig en minst sagt onödig utvisning. Guidetti hade redan ett gult kort. När han sedan gjorde mål på straff tog han av sig tröjan för att fira, fick ett nytt gult kort och visades ut.
”Gjorde dumma saker”
Inför Sveriges match mot Nederländerna på lördagskvällen berättade Guidetti om incidenten i TV4:s studio.
– Jag skulle önska att jag blev smartare med åren. Men jag gjorde dumma saker hela resan, säger han.
Guidetti avslöjar också att det gick hett till i omklädningsrummet efter matchen.
– Jag och Koeman slogs i omklädningsrummet efter det. Han blev arg, jag tyckte han överdrev, jag tyckte han blev för arg och skrek tillbaka. Men vi löste det. Vi blev vänner sen.
För TV4 berättar Ronald Koeman att han till slut har förlåtit Guidetti.
– Jag kan skratta åt det nu. Inte då, men nu. Han var otroligt bra för sin ålder. Han gjorde mycket för Feyenoord. De älskar honom och det gör jag också. Det är okej, John.
Feyenoord spelade oavgjort i matchen Guidetti fick rött kort i. Han missade sedan omgången efter när Feyenoord förlorade mot PSV Eindhoven. Till slut missade Guidetti och Koemans Feyenoord ligatiteln som i stället gick till Ajax.